Uspešna turistička godina u Srbiji

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je RTS da je u prvih deset meseci ove godine zabeležen porast broja domaćih turista za 12 odsto, a tome su, kako je navela, doprineli turistički vaučeri. Srbija beleži i porast broja turista iz inostranstva, pa je tako iz Turske registrovano 42 odsto turista više nego 2014. godine.

seoski-turizam-selo-kuca-etno-foto-shutterstock-1443536174-751085

Početkom decembra, turisti tradicionalno biraju destinacije na kojima bi mogli da provedu novogodišnje praznike. Svi oni ući će u konačni zbir, kada se krajem meseca budu sumirali godišnji rezultati u oblasti turizma.

Gostujući u Dnevniku RTS-a, Marija Labović rekla je da je za prvih deset meseci ove godine, prema Zavodu za statistiku, zabeležen značajan porast broja turista – inostranih za oko 11 odsto, a domaćih za čak 12 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.

Prema njenim rečima, to ukazuje da će ova godina za nama biti uspešna i bolja od 2014. godine.

Govoreći o vaučerima i pogodnostima za boravak u domaćim turističkim centrima, Labovićeva kaže da zahvaljujući njima koji su ove godine zaživeli po prvi put, ne samo da se povećao broj domaćih turista, koji su posetili destinacije u Srbiji, već se produžio i njihov boravak na tim destinacijama jer je trajanje boravka bitan faktor u turizmu.

Inostranim turistima standardno su vrlo atraktivni dočeci Nove godine na gradskim trgovima, a prestonica će ove godine imati izuzetno bogat program, rekla je direktorka TOS-a. “Očekujemo veliki odziv turista iz zemlje i iz regiona, a planinski centru su takođe značajni ali i banje”, kaže Labovićeva.

Podsetila je da je Srbija ove godine imala kampanju “Zima prija svima”, i ne samo da su kroz nju promovisani planinski centri već i banje koje zaslužuju značajnu pažnju.

Kako kaže, pored tradicionalno velikog broja turista iz bivših jugoslovenskih republika imamo i porast broja turista iz Rusije, Turske , Bugarske, Rumunije, Nemačke, Italije.

Samo u ovoj godini iz Turske i Bugarske porast broja turista je za čak po 42 odsto, istakla je direktorka TOS-a.

“Na naše veliko zadovoljstvo turizam je prepoznat kao izuzetno značajna privredna grana a sledeće godine biće još više usmereno i sredstava i generalno aktivnosti vezano za turizam jer je pokazao da beleži konstantan rast već duži niz godina”, kaže Labović.

TOS će nastaviti kampanju “Moja Srbija” i što veću promociju turističkih destinacija koje zavređuju pažnju i koje mogu da se mere sa inostranim destinacijama. Rekla je da je i za 2016. planirana podela vaučera od početka godine.

Izvor: RTS