Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je RTS da je u prvih deset meseci ove godine zabeležen porast broja domaćih turista za 12 odsto, a tome su, kako je navela, doprineli turistički vaučeri. Srbija beleži i porast broja turista iz inostranstva, pa je tako iz Turske registrovano 42 odsto turista više nego 2014. godine.
Početkom decembra, turisti tradicionalno biraju destinacije na kojima bi mogli da provedu novogodišnje praznike. Svi oni ući će u konačni zbir, kada se krajem meseca budu sumirali godišnji rezultati u oblasti turizma.
Gostujući u Dnevniku RTS-a, Marija Labović rekla je da je za prvih deset meseci ove godine, prema Zavodu za statistiku, zabeležen značajan porast broja turista – inostranih za oko 11 odsto, a domaćih za čak 12 odsto u odnosu na isti period prethodne godine.
Prema njenim rečima, to ukazuje da će ova godina za nama biti uspešna i bolja od 2014. godine.
Govoreći o vaučerima i pogodnostima za boravak u domaćim turističkim centrima, Labovićeva kaže da zahvaljujući njima koji su ove godine zaživeli po prvi put, ne samo da se povećao broj domaćih turista, koji su posetili destinacije u Srbiji, već se produžio i njihov boravak na tim destinacijama jer je trajanje boravka bitan faktor u turizmu.
Inostranim turistima standardno su vrlo atraktivni dočeci Nove godine na gradskim trgovima, a prestonica će ove godine imati izuzetno bogat program, rekla je direktorka TOS-a. “Očekujemo veliki odziv turista iz zemlje i iz regiona, a planinski centru su takođe značajni ali i banje”, kaže Labovićeva.
Podsetila je da je Srbija ove godine imala kampanju “Zima prija svima”, i ne samo da su kroz nju promovisani planinski centri već i banje koje zaslužuju značajnu pažnju.
Kako kaže, pored tradicionalno velikog broja turista iz bivših jugoslovenskih republika imamo i porast broja turista iz Rusije, Turske , Bugarske, Rumunije, Nemačke, Italije.
Samo u ovoj godini iz Turske i Bugarske porast broja turista je za čak po 42 odsto, istakla je direktorka TOS-a.
“Na naše veliko zadovoljstvo turizam je prepoznat kao izuzetno značajna privredna grana a sledeće godine biće još više usmereno i sredstava i generalno aktivnosti vezano za turizam jer je pokazao da beleži konstantan rast već duži niz godina”, kaže Labović.
TOS će nastaviti kampanju “Moja Srbija” i što veću promociju turističkih destinacija koje zavređuju pažnju i koje mogu da se mere sa inostranim destinacijama. Rekla je da je i za 2016. planirana podela vaučera od početka godine.
Izvor: RTS