Turistički biseri zapadne Srbije predstavljeni na sajmu turizma

Turistička regija zapadna Srbije je najatraktivnija turistička destinacija u Srbiji u čijem sastavu su Zlatibor, Tara, Zlatar, Golija, Mokra Gora sa Šarganskom osmicom i Drvengradom, muzej Sirogojno, manastiri Mileševo i Rača, kaže direktor Turističke organizacije regije Zapadna Srbija Miroslav Rađen.

.Zapadna Srbija“Svako od potencijalnih turista kod nas može pronaći nešto za sebe, kako u letnjoj tako i zimskoj sezoni. Mi na Sajmu nasupamo objedinjeno od 2007. godine, što se pokazalo kao izuzetno dobar recept. Na jednom jedinstvenom štandu su turističke organizacije Užica, Čajetine, Bajine Bašte, Ivanjice, Arilja, Požege, Kojerića, Prijepolja, Nove Varoši i Sjenice”, kaže Rađen koji učestvuje na 38. Sajmu turizma u Beogradu.

“Planinski doručak” je projekat koji radimo u saradnji sa regionalnom razvojnom agencijom, navodi on, dodajući da je ideja da se tradicionalni proizvodi plasiraju u ugostiteljske objekte, hotele i restorane.

“Na meniju imamo komplet lepinju, kačamak, zlatarsku pitu od heljdu, uštipke i neka, po malo, zaboravljena jela. Za ovaj sajam smo kao novinu pripremili kartice lojalnosti, gde su uključeni hoteli, seoska domaćinstva, restorani, različiti tipovi popusta i usluga i do 50 odsto za stalne posetioce naših destinacija”, istakao je Rađen.

Direktor TO Ivanjica Radomir Lišanin kao veliki potencijal te opštine ističe planinu Goliju, jedini rezervat biosfere.

“Velika šansa za naš kraj je što država, odnosno skijalište Srbije treba da ulažu u početni centar na Goliji. Još u staroj Jugoslaviji Ivanjica je bila začetnik seoskog turizma. Prvi organizovani dolazak turista bio je u selu Devići. Na turističkoj mapi Srbije i seoskog turizma zauzimamo jako značajno mesto i imamo puno kvalitetnih domaćinstava”, izjavio je Lišanin.

Navodi da je ta opština dobitnik tri turistička cveta, a to je najprestižnija nagrada u jednoj oblasti koju dodeljuje TO Srbije.

“Imamo jako dobre i reprezentativne smeštajne kapacitete, među kojma se nalazi hotel Park. A ono što bih nazvao našim čedom i što bih izdvojio kao najlepšu manifestaciju je Nušićijada koja će se ove godine održati od 26. do 28. avgusta”, zaključio je Lišanin.

Prijepolje ima predivne sopotičke vodopade, Kamenu Goru, Jabuku, manastir Mileševo koje je broj jedan u ponudi sa Belim anđelom, kaže direktorka TO Prijepolje Dragana Varaklić.

“Ono sa čim turisti, možda, nisu upoznati je to da u konacima manastira Mileševo postoji mogućnost smeštaja što je jako interesantno. Imamo prelep grad, gde nema gužve, ali i dve reke koje ispunjavaju sve naše posetioce. Hrana nam je, u svakom slučaju, adut broj jedan”, rekla je Varaklić.

Noviteti u turističkoj ponudi, kaže ona, biće završeni do kraja godine.

“To se odnosi na Savine isposnice, kao i pristupne staze koje se prave u oviru njih nadomak manastira Mileševa, a tu je i Vidikovac. Manastir Mileševo godišnje poseti oko 170.000 turista. Grad Mileševac, Hisardžik i Savine isposnice je nešto što će tek biti primamljivo za turiste”, naglasila je Varaklić.

Direktor Turističko-sportskog centra Zlatar Ivana Novanković, kaže da je akcenat njihove ponude na specijalnom rezervatu prirode Uvac, odnoso neverovatnim uklještenim meandrima Uvca i beloglavog supa.

“Nismo zapostavili ni sve prirodne potencijale i kulturno istorijske znamenitosti. Ove godine su sa nama predstavnici hotelijera koji su tu da predstave svoje sadržaje za potencijalne korisnike, i to su uglavnom sadržaji u vidu velnes i spa centara i igraonica za mališane. Na našem štandu posetioci mogu da degustiraju pitu od heljde, zlatarski sir i sugurna sam da onda neće imati dilemu gde će provesti svoje odmore, na dobroj visini planine Zlatar”, izjavila je Novaković.

Krajem 2012. godine i početko 2013. opština Nova Varoš uložila je ogromne napore da vrati planinu Zlatar na turističku mapu destinacija za posetiti, kaže Novaković navodeći da je to zasta bilo naporno.

“Ali rezultati i podaci iz 2014. su bili iznenađujući i pozitivni za nas, tada je na Zlataru bilo 27.000 ostvarenih noćenja, dok je u 2015. ta brojka se uvećala za znatinih 17 odsto što samo daje podsticaj i motivaciju turističkim radnicima za dalji rad u ovom pravcu”, objašnjava Novaković.

Direktor TO Arilje Bratislav Luković, izjavio je da se ova opština uglavnom fokusirala na prirodne potencijale, zdravu prirodu, zdravu vodu, zdrav vazduh.

“Na naš štand postavili smo proizvode uglavnom od maline, zbog toga što je naša opština poznata po malinama, ali i po tekstilu. Ove godine nudimo izlete u vodenu pećinu, Visočku banju na izletišta, vidikovce. Pored toga nudimo i ono standardno kada je zapadna Srbija u pitanju, a to je gostoprimstvo i dobra hrana. Turisti koji se odluče da posete Arilje imaju priliku da probaju malinu, sušenu malinu, malinu u medu u čokoladi, ali i da je beru i ponesu kući”, rekao je Luković.

Prema njegovim rečima, smeštajni kapaciteti su uglavnom problem svima u zapadnoj Srbiji, naročito u Arilju.

Pavlović Obrad iz Sportsko-turistički centra Bajina Bašta, kaže da je najveći brend tog kraja Drinska regata, najveća manifestacija u ovom delu Evrope na vodi.

“Svakako tu su planina Tara, reka Drina i ceo taj region koji je veoma atraktivan za sve turiste. Mi se svake godine trudimo da izađemo sa nekim novim sadržajima i programima posebno za letnju sezonu tako da će ljudi koji dođu na leto tamo imati dosta novih sadržaja koji će ih očekivati i dosta zanimnjivih stavri da provedu svoj odmor na našim destinacijama”, istako je Pavlović.

Izvor: Glas Zapadne Srbije