Mnogi turisti iz najveće zemlje ove godine zadržaće se kod nas mnogo duže. Gosti iz Rusije odlučuju se za Aranđelovac ili Prolom banju.
MNOGIM ruskim turistima ove godine neće mnogo nedostajati turska Antalija ukoliko se srpski turistički radnici pokažu kao dobri domaćini. Ruski turoperateri su primetili da sve više njihovih sunarodnika rezerviše odmor u Srbiji u trajanju od 20 dana!
Ruski turoperateri bili su specijalni gosti Turističke organizacije Srbije na nedavno završenom Sajmu turizma. Evangelina Iran, menadžer u agenciji “Geometrija”, u čijoj se ponudi već sedam godina nalazi Srbija, kaže da je ove godine primetila “neobičnu” pojavu.
– Oduvek su ruski turisti najviše tražili srpske banje i Beograd – objašnjava Evangelina. – Međutim, ove godine sam primetila da uplaćuju hotel “Izvor” na tri nedelje! Kada sam pitala zašto, odgovorili su mi da će im to biti letovanje, jer hotel ima akvapark, mineralnu vodu, veliki park i blizinu Beograda, Oplenca i mogućnosti za ostale izlete.
Ruski turisti su već nekoliko godina najbrojniji naši gosti. Lane je našu zemlju posetilo 41.623 ruskih gostiju, koji su ostvarili 129.110 noćenja. Po brojnosti sa njima mogu da se mere samo gosti iz Republike Srpske i Crne Gore, ali ne i po dužini boravka i vanpansionskoj potrošnji. Ruski gost, u proseku, boravi više od tri dana, u gradovima dva, a u banjama po šest dana.
– Ruski turisti biraju banje prema lekovitoj vodi, a Prolom i Atomska su najtraženije – ističe Natalija Kolina iz agencije “Pakgrup”. – Banje su povod zašto dolaze, a kada stignu idu na gastronomske ture i pogotovo cene srpske manastire. Međutim, njima se u Srbiji najviše dopada što ih neprekidno “opkoljavaju” srdačni ljudi, grle, nazivaju braćom. Zanimljivo je i da sva ruska deca plaču kada napuštaju Srbiju i njihovi roditelji su vam garantovani turisti-povratnici. Jednostavno, mnogo im je lepo u našoj zemlji, a u poslednje vreme im taj osećaj više znači od luksuznih hotela.
Ruski turisti su prošle godine zabeležili pad putovanja u Evropu, ali je u Srbiji taj pad najmanji. Tačnije, od 2007. godine, kada su ruski tursti ostvarili 52.000 noćenja, svake godine smo beležili povećanje po 20-30 odsto i stigli do 153.000 noćenja. Ruski “TUI” je prošle godine uvrstio Beograd, Kopaonik i Vrnjačku Banju u svoju ponudu.
Ruskim turoperaterima je savetovano da pažljivo biraju destinacije, a na Mediteranu se samo grčko i italijansko tržište smatraju spremnim za ruske goste. U ovim zemljama se meniji u restoranima štampaju na ruskom, hotelijeri priključuju ruske satelitske programe, a turistički radnici ubrzano uče jezik. Sve se to radi zbog platežne moći ruskih gostiju koji, za razliku od nemačkih i engleskih, umeju da troše.
Izvor: Večernje Novosti